Kaynaştırma uygulamaları nelerdir?
Ülkemizde genel eğitim üç farklı modelde uygulanmaktadır: tam zamanlı kaynaştırma, yarı zamanlı kaynaştırma ve ters kaynaştırma. Ancak Türkiye’deki kapsayıcı eğitim uygulamalarının çoğu tam zamanlı kapsayıcı eğitim olarak yürütülmektedir.
Kaynaştırma öğrencilerine uygulanacak olan öğretim yöntemleri nelerdir?
Etkili bir katılım için doğrudan öğretim, keşif yoluyla öğrenme ve işbirlikli öğrenme yöntemleri kullanılabilir.
Kaynaştırma destek eğitim hizmetleri nelerdir?
Kaynaştırma eğitimi; özel eğitime gereksinim duyan bireylerin, destekleyici eğitim hizmetleri sağlanarak, engelli olmayan akranlarıyla birlikte, resmi ve özel okullarda eğitimlerini almaları; okul öncesi, ilköğretim, ortaöğretim ve yaygın eğitim kurumlarında devamlılık ilkesine dayalı eğitim uygulamalarıdır.
Kaynaştırma eğitimi nedir?
Kapsayıcı eğitim, engelli bireylerin sosyal, psikolojik ve akademik açıdan akranlarıyla bütünleşmelerini ve uyum sağlamalarını sağlayan özel eğitimde en etkili yoldur.
Kaynaştırma yoluyla eğitim neleri kapsar?
Kapsayıcı eğitim; Özel eğitime gereksinim duyan bireylerin, engelli olmayan akranlarıyla birlikte kamusal ve özel eğitim ve öğretim almalarını sağlayan; Okul öncesi, ilköğretim, ortaöğretim ve resmi olmayan eğitim ortamlarında destekleyici eğitim hizmetleri sağlayan özel eğitim uygulamalarıdır.
Kaynaştırma eğitiminin temel ilkeleri nelerdir?
· Kapsayıcı eğitim normal insanlar arasında ve doğal ortamlarda gerçekleşmelidir. · Kapsayıcı eğitimde okul, aile ve çevre arasındaki işbirliği esastır. · Kapsayıcı eğitimde duyusal eksikliklerden yararlanmak önemlidir. · Kapsayıcı eğitimde engelli çocuğu engelleri ve özellikleri ne olursa olsun olduğu gibi kabul etmek önemlidir.
Öğretmen kaynaştırma öğrencisine nasıl davranmalı?
Her aşamada, öğrencileri öğrenmeye dahil etmek ve özgüvenlerini artırmak için motive edici ve cesaretlendirici kelimeler kullanılmalıdır. Öğrenci-öğrenci işbirliği ve ortak çalışma uygulamaları dahil edilmelidir. Amaç, öğrencilerin kaynaştırma öğrencilerini kabul etmelerini ve desteklemelerini sağlamaktır.
Kaynaştırma öğrencisine BEP hazırlamak zorunlu mu?
BEP’in hazırlanması ve uygulanması zorunludur.
Kaynaştırma eğitimi nedir meb?
Kaynaştırma/bütünleştirme eğitim uygulamaları, engelli olmayan öğrencilerin toplumsal yaşamın birçok alanında karşılaşabilecekleri özel eğitim gereksinimi olan kişileri tanımalarını, anlamalarını ve bireysel farklılıklarını daha kolay fark etmelerini sağlar.
Kimler kaynaştırma öğrencisi olabilir?
KİM İÇİN? Kapsayıcı eğitim, özel gereksinimli çocukların akranlarıyla birlikte eğitim almalarını sağlar. Dikkat eksikliği hiperaktivite bozukluğu olan çocuklar, yeteneklerini doğru şekilde kullanabilmeleri ve normal hayata entegre olabilmeleri için kapsayıcı eğitim alabilirler.
Kaynaştırma öğrencisinden kim sorumludur?
CEVAP: Okula entegre olanlar diğer öğrencilere yönelik tekliflerden de yararlanırlar. Bu nedenle, okul yönetiminin ve öğretmenlerin sorumluluğundadır.
Kaynaştırma öğrencisi kaç saat ders alır?
Bir öğrenci Destek Eğitim Odasında haftada kaç saat eğitim alabilir? Ders saatleri öğrencinin toplam haftalık ders saatinin %40’ını geçmemelidir. Bu süre ilkokul öğrencileri için haftada 12 saate, ortaokul öğrencileri için haftada 14 saate denk gelmektedir.
Kaynaştırma modelleri nelerdir?
Ülkemizde genel eğitim üç ayrı modelde uygulanmaktadır: tam zamanlı kaynaştırma, yarı zamanlı kaynaştırma ve ters kaynaştırma.
Kaynaştırma bütünleştirme uygulaması nedir?
Özel gereksinimli çocukların bireysel gelişiminin ve topluma entegrasyonunun en üst düzeyde sağlanması için kapsayıcı eğitim, yani bu çocukların akranlarıyla aynı eğitim ortamında eğitim görmeleri esastır.
Bir öğrencinin kaynaştırma öğrencisi olup olmadığını nasıl anlarız?
Öğrencinin kapsayıcı bir öğrenci olup olmadığı, okulların bağlı olduğu Danışma ve Araştırma Merkezleri’nden (RAM) ve psikiyatrik muayenelerin yapıldığı hastanelerden alınan raporların düzeyine bağlıdır. Rapora göre, ağır zihinsel engelli kişiler kapsayıcı öğrenci olamazlar.
Okul öncesi kaynaştırma nedir?
“Ülkemizde özel eğitime ihtiyaç duyan çocuklar farklı eğitim ortamlarına yerleştirilmektedir. Bu çocukların normal gelişim gösteren akranlarıyla birlikte genel eğitim ortamına yerleştirilmesine kaynaştırma/entegrasyon denir.” 26 Ocak 2021
Türkiye’de kaynaştırma eğitimine yönelik uygulamalar hangisiyle başlamıştır?
Türkiye’de kaynaştırma uygulaması 1983 tarihli 2916 sayılı “Özel Eğitime Muhtaç Çocuklar Kanunu” ile başlamış, 1997 tarihli 573 sayılı “Özel Eğitim Kanunu” ve 2000 yılında yürürlüğe giren “Özel Eğitim Kanunu” “Eğitim Hizmetleri Yönetmeliği” ile yaygınlaşmıştır. Uygulama…
Öğretmen kaynaştırma öğrencisine nasıl davranmalı?
Her aşamada, öğrencileri öğrenmeye dahil etmek ve özgüvenlerini artırmak için motive edici ve cesaretlendirici kelimeler kullanılmalıdır. Öğrenci-öğrenci işbirliği ve ortak çalışma uygulamaları dahil edilmelidir. Amaç, öğrencilerin kaynaştırma öğrencilerini kabul etmelerini ve desteklemelerini sağlamaktır.
Kaynaştırma eğitimi nedir meb?
Kaynaştırma/bütünleştirme eğitim uygulamaları, engelli olmayan öğrencilerin toplumsal yaşamın birçok alanında karşılaşabilecekleri özel eğitim gereksinimi olan kişileri tanımalarını, anlamalarını ve bireysel farklılıklarını daha kolay fark etmelerini sağlar.
Kaynak: doyo.com.tr