İçeriğe geç

Araba Giderken Neden Savrulur

Araba yolda neden savrulur?

Bir arabanın neden kaydığı sorusu birçok araç sahibi ve sürücü için endişe kaynağıdır. Bir aracın kaymasının nedeni merkezkaç kuvvetidir. Merkezkaç kuvveti aracın arkasını direksiyona zıt yönde iter. Başka bir deyişle, sürücü direksiyonu sağa çevirse bile aracın arkası sola kayabilir.

Araba yolda giderken neden sallanıyor?

Hızlanma sırasında artan titreşimler, tekerleklerdeki hafif dengesizliklerden kaynaklanır. Tekerlekler zamanla veya karşı ağırlık eksikliğinden dolayı dengesizleşmiş olabilir. Arabanızın sallanmasının lastikle ilgili nedenleri arasında zayıf lastik dişleri veya gevşek bijon somunları da olabilir.

Araç virajda neden savrulur?

Viraj alırken aracın arkası kaymaya başlarsa ne yapabiliriz? Yağmur ve çakıl nedeniyle kaygan olan bir yolda viraja girerken, aracın arkası merkezkaç kuvveti nedeniyle sallanmaya başlar. Böyle bir durumda, direksiyonu her zaman aracın kaydığı yönün tersine ve ters yönde çevirmek önemlidir.

Araç giderken neden boğulur?

Boğulma, araçlarda silindirlere çok fazla yakıt girdiğinde meydana gelir. Araca giren aşırı yakıt sıkışır ve aracı sıkıştırarak motoru boğar. Araba su basarsa, çalışmaz ve sürülemez.

Viraj dönerken gaza basılır mı?

Eğer bir virajda aniden hızlanırsanız veya yüksek hızda bir viraja girerseniz, merkezkaç kuvvetinin ön lastiklere baskı yapması nedeniyle aracınız önden kayabilir. Eğer böyle bir durumla karşılaşırsanız, ayağınızı gazdan yavaşça çekmeli ve frene hafifçe basmalısınız.

Virajda frene basilir mi?

Viraj alırken fren uygulamak aracın kaymasına veya hatta kazaya neden olabilir. Viraj alırken fren yapmak aracın ağırlığını ön tekerleklere kaydırır ve arka tekerleklerin tutuşunu azaltır. Bu, aracın virajdan kaymasına veya kaymasına ve sürücünün kontrolünü kaybetmesine neden olabilir.

Araç hareket halindeyken neden tekleme yapar?

Tekleme; Motorun yanma odasında ateşlemenin yanlış zamanda gerçekleşmesi veya bazı silindirlerde hiç gerçekleşmemesi durumudur. Teklemeye neden olan ateşleme sorunları; Bujilerden, buji kablolarından, ateşleme bobininden veya distribütör kapağından kaynaklanabilir.

Araba neden sağa sola sallanır?

Tekerlek balansı, ağırlığı tüm tekerleğe eşit şekilde dağıtmak için janta ağırlık ekleme işlemidir. Bu ek küçük ağırlıklar tekerlek balansını veya tekerleklerin eşit şekilde dönmesini sağlar. Tekerlek balansı dengesizse, araç sağa veya sola çektiğinde direksiyonunuz titrer ve sallanır.

Araba kalkışta neden silkeleme yapılmalı?

Örneğin, ilk çalıştırmada veya vites değiştirirken oluşan sarsıntı, balatalardaki olası basınçtan kaynaklanır. Ancak, hızlanma sırasında oluşan titreşimlerin nedeni ateşleme sistemi, yakıt sistemi veya hatta şaftın bağlantı yivleri veya eklemleri olabilir.

Viraja hızlı girince ne yapılmalı?

Yüksek hızda bir viraja girmediğiniz sürece, düz ve kuru bir yolda fren yapmak büyük bir sorun olmayabilir. Aracın dengesini sağlamak için, virajdan çıkarken hafifçe hızlanmanız önerilir. “Yavaş gir, hızlı çık” olarak da bilinen bu tekniği kullanırken aynaya bakmayı unutmayın.

Arabayla viraj nasıl dönülür?

Doğru viraj alırken sürüş çizgisi “önce dış – sonra iç – tekrar dış” olmalıdır. Resimden de görülebileceği gibi viraja dışarıdan yaklaşmak önemlidir, yani

Virajlar kaçıncı vitesle dönülür?

Bir viraja girerken, debriyajı kullanarak motor devrini düşürebilir ve aracın virajları daha yumuşak ve daha kontrollü bir şekilde geçmesini sağlayabilirsiniz. U dönüşü için hangi vites kullanılır? U dönüşü yaparken genellikle 1. veya 2. vites kullanılır. Virajın genişliğine ve aracın hızına bağlı olarak 3. vites de kullanılabilir.

Araç yolda giderken neden gaz keser?

Arabalarda gaz kelebeği gövdesi arızasının en yaygın nedeni kirli hava filtresidir. Hava filtresi kir veya diğer döküntülerle tıkandığında, motora hava akışı kısıtlanır ve bu da güç ve hızlanma kaybına neden olur.

Gaza basınca tekleme neden olur?

Gaza bastığınızda araba neden stop eder? Aracınız özellikle çalışırken ve gaz pedalına basıldığında stop ettiğinde, sorunun nedenini bulma şansı azalır. Bu durumun en yaygın nedenlerinden biri aşınmış bujilerdir. Bujiler aşındığında, yakıtı ateşlemek için yeterli kıvılcım üretemezler.

Gaza basınca motor neden bağırır?

Sisteme bağlı pervaneler de ivmelenirken hızla döner. Burada duyduğunuz ses bu fanlardan geçen havanın sesi olabilir. Bu durumda endişelenmenize gerek yok.

Araba yolda giderken neden tek?

Aracınız sürüş esnasında stop ederse, aracın motorunda sorun olduğu anlamına gelir. Bu tür bir tekleme durumunda, derhal servis merkezine gitmeli ve aracınızı servise götürmelisiniz. Aksi takdirde, tekleme sorunları daha büyük sorunlara yol açabilir.

Araç yolda giderken neden titrer?

Normal hızlarda titreşimler fren diskinden, lastiklerden veya en kötüsü motordan kaynaklanabilir. Kısa sürede ortaya çıkmaz, ancak uzun vadede kendini gösterir. Aksta da dengesizlik olabilir. Aracın motoru kontrol edilmelidir.

Arabanın yol tutuşu neden bozulur?

Yüksek tutuşa sahip bir araç, hem virajlarda hem de düz yollarda çok iyi performans göstererek kaymayı önler. Yol tutuşunu etkileyen başlıca faktörler şunlardır: Bunlara aerodinamik, lastikler, ağırlık merkezi, süspansiyon, şasi sürtünmesi ve Elektronik Denge Programı (ESP) dahildir.

Araba yolda giderken neden sağa çeker?

Sürüş sırasında bir arabanın sürekli olarak bir tarafa çekmesinin yaygın nedenleri arasında düzensiz lastik basıncı ve yanlış tekerlek hizalaması yer alır. Belirli bir yöne, sola veya sağa çeken bir arabayı düzeltmek, lastiğe daha fazla hava basmak kadar basit olabilir.

Kaynak: cesurmakine.com.tr

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir