İçeriğe geç

14 Gün Cayma Hakkı Ne Zaman Başlar

14 günlük iade süresi nasıl hesaplanır?

1. 6502 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun ve Mesafeli Sözleşmeler Yönetmeliği uyarınca, Alıcı, satın aldığı ürünü teslim tarihinden itibaren 14 (on dört) gün içinde hiçbir hukuki ve cezai sorumluluk üstlenmeksizin ve hiçbir gerekçe göstermeksizin cayma hakkını kullanarak iade edebilir.

14 gün içinde cayma hakkı nasıl kullanılır?

Aynı şekilde satıcı da ödediğiniz bedeli 14 gün içinde iade etmelidir. Satıcıya cayma hakkınızı bildirirseniz ürünü on dört gün içinde iade etmelisiniz. Aynı şekilde satıcı da ödediğiniz bedeli 14 gün içinde iade etmelidir.

Cayma hakkı hangi gün başlar?

(2) Hizmet sunumuna ilişkin sözleşmelerde cayma süresi, sözleşmenin kurulduğu gün; mal teslimine ilişkin sözleşmelerde ise süre, tüketicinin veya tüketicinin gösterdiği üçüncü kişinin malı teslim aldığı gün başlar.

14 gün içinde cayma hakkı kalktı mı?

Burada da aynı durum geçerlidir: Satıcı tüketiciyi cayma hakkı konusunda usulüne uygun şekilde bilgilendirmemişse, tüketici cayma hakkını kullanmak için on dört günlük bir süreye bağlı değildir. Bu süre, cayma süresinin bitiminden bir yıl sonra sona erer.

İade süresi ne zaman başlar?

Tüketiciler, mesafeli alışverişlerde (örneğin internet, telefon) 14 gün, kapıda ödemeli alışverişlerde 14 gün, taksitli alışverişlerde ise 7 gün içinde herhangi bir gerekçe göstermeksizin ve sözleşmesel ceza ödemeksizin cayma hakkına sahiptir.

Mağazadan alınan üründe cayma hakkı var mı?

6052 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanuna göre tüketicilerin mağazalardan satın aldıkları ürünlerden cayma hakkı bulunmamaktadır. Kanuna göre mağazalar sattıkları ürünleri sebep göstermeden iade etmekle yükümlü değildir.

14 günden sonra iade olur mu?

Mesafeli Satış Yönetmeliği’nin 12(1) maddesi uyarınca tüketici, cayma hakkını kullandığına dair bildirimin kendisine ulaştığı tarihten itibaren 14 gün içinde iade koşullarının sağlanması çerçevesinde tüm bedelleri iade etmekle yükümlüdür. 14 günden uzun süren iade talepleri işleme alınamaz.

Satıcı iade yok diyebilir mi?

Hayır, yapamazsınız. 6502 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanuna göre, tüketicilerin mağaza ve iş yeri gibi satış noktalarında yapılan peşin satışlarda, satılan malın ayıpsız olması halinde değişim veya iade hakkı bulunmamaktadır.

Cayma bedeli kaç gün?

TKHK’nın 48/4. maddesi ve Yönetmeliğin 9. maddesi uyarınca tüketici, on dört gün içinde herhangi bir gerekçe göstermeksizin ve ceza ödemeksizin sözleşmeden cayma hakkına sahiptir. Çünkü cayma hakkı, doğası gereği bir yenilik niteliği taşıyan ve zamanaşımına tabi bir haktır.

İade kabul etmeyen firma nereye şikayet edilir?

Şahsen veya avukat aracılığıyla; tüketici hakem heyetlerine başvurular şahsen, posta yoluyla veya Tüketici Bilgi Sistemi (TÜBİS) üzerinden elektronik ortamda yapılabilir. Bu konuda tüketici hakem heyetlerine sözlü başvuru mümkün değildir.

Hangi ürünlerde cayma hakkı kullanılamaz?

Cayma hakkı kullanılamayacak ürünler; niteliği itibariyle iade edilemeyecek mal/hizmetler, çabuk bozulan ve son kullanma tarihi geçen mal/hizmetler, tek kullanımlık mal/hizmetler, kopyalanabilir her türlü yazılım ve programlardır.

Cayma bedeli ödemek zorunlu mu?

Bilindiği üzere bağlayıcı İnternet abonelik sözleşmelerinin feshi, cayma bedeli ödenmesini gerektirmektedir.

14 gün cayma hakkı nasıl kullanılır?

Tüketicilere ilk kez tüketici kredi sözleşmeleri için 14 gün içinde cayma hakkı tanındı. Tüketici, 14 gün içinde herhangi bir gerekçe göstermeden ve sözleşmesel bir ceza ödemeden tüketici kredi sözleşmesinden cayma hakkına sahiptir.

Cayma hakkı bildirimi nasıl yapılır?

Cayma hakkının kullanılması nedeniyle ortaya çıkan masraflar SATICI’ya aittir. Cayma hakkının kullanılabilmesi için 14 (onbeş) gün içinde SATICI’ya taahhütlü mektup, faks veya e-posta yoluyla yazılı bildirimde bulunulması ve ürünün “Cayma Hakkı Kullanılamayacak Ürünler” hükümleri çerçevesinde kullanılmamış olması gerekmektedir.

İade kabul etmemek yasal mı?

Tüketici hukukuna göre, satışa sunulan ürünlerde “kusur” yoksa, “satış noktasında” yapılan “nakit satışlarda” tüketicinin cayma hakkı yoktur. Bunun istisnası, satıcının “iade” veya “mesafeli satış” hakkını kullanma iznidir.

İade süresine resmi tatiller dahil mi?

(1) Süreye resmi tatiller de dahildir. Sürenin son günü resmi tatile rastlarsa süre, tatili izleyen ilk iş gününün mesai saati bitim tarihinde sona erer.

Ayıplı ürün iadesi kaç gün sürer?

Değişim veya iade hakkım var mı? Evet, satın alınan malın ayıplı çıkması halinde tüketiciler, malın tüketiciye teslim tarihinden itibaren iki yıl içinde iade, ayıpsız bir ürünle değiştirilmesi, ayıp oranında fiyat indirimi veya ücretsiz onarım talep etme hakkına sahiptir.

Kredi cayma hakkı 14 iş günü mü?

Tüketici, kredi sözleşmesinin kurulduğu tarihten itibaren 14 gün içinde herhangi bir gerekçe göstermeksizin ve cezai şart ödemeksizin tüketici kredisi sözleşmesinden cayma hakkına sahiptir.

Kaç gün içinde iade faturası kesilir?

İade faturasının düzenlenmesi kaç gün sürer? İade faturası için kesin bir son tarih yoktur. İade faturası ürün iade edildiğinde düzenlenir.

Kaynak: cumu.com.tr

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

sendegel.com.tr